Fotografen die zich hebben gespecialiseerd in bedrijfsreportages zijn kampioen verhalen vertellen. Het verhaal van jouw bedrijf. De geschiedenis van je bedrijf of juist de toekomst ervan. In samenspraak met jou laten ze zien wat jouw bedrijf te bieden heeft. Met het resultaat, de foto’s, kun je nieuwe medewerkers werven of nieuwe klanten aantrekken. Goed gemaakte beelden vertellen écht meer dan woorden. Het maken van een bedrijfsreportage is niet voor elke fotograaf gesneden koek. Je moet als fotograaf gevoel hebben voor bedrijven, voor wat er speelt en voor wat je moet laten zien. Je moet ook een beetje lef hebben en van avontuur houden. Een bedrijfsfotograaf komt op allerlei plekken terecht, bij een scheepswerf, de groenvoorziening of een aluminiumfabriek. 

Wanneer een bedrijfsfotograaf?

Wanneer huur je nu een bedrijfsfotograaf in? Een bedrijfsjubileum is een mooie gelegenheid om een mooie fotoreportage te laten maken. Samen met oude foto’s kan zo’n reportage een mooi beeld geven van de geschiedenis van je bedrijf. Maar bedrijfsfoto’s kunnen ook worden gebruikt voor je website en je social media. Wanneer je wilt laten zien waar je bedrijf voor staat, dan kun je dat met beelden op een goede manier doen. De bedrijfsfotograaf zorgt ervoor dat de foto’s uitstralen waar jouw bedrijf voor staat. Samen zorg je ervoor dat de beelden jouw doelgroep aanspreken.

Een goede kennismaking is essentieel

Het is belangrijk dat de fotograaf je bedrijf goed leert kennen. Een kennismakingsgesprek en een rondleiding zonder camera geven een eerste indruk waar de fotograaf mee verder kan werken. Het heeft ook als voordeel dat een deel van de mensen de fotograaf al eens eerder heeft gezien. Dat levert meer ontspannen beelden op wanneer hij daadwerkelijk foto’s komt maken. Na de kennismaking kan de fotograaf een offerte maken en ben jij in staat om te beoordelen of er een klik is ontstaan tussen jou en de fotograaf. Vertrouwen in elkaar is essentieel om een bedrijfsreportage op een succesvolle manier af te ronden.